Az Amazon egyik nagy ütő kártyája, hogy nagyon jól használja a pszichológiát a felhasználók befolyásolására.
Nem kell nagy dolgokra gondolni, csak olyan apró pszichológiai trükkökre, amelyekkel könnyen a tudatalattinkra tud hatni.
Ilyen pici trükk, hogy minden oldalon és levélben perszonalizálnak. Azaz a nevünkön szólítanak bennünket, az meg már külön pláne, hogy egyénre szabott ajánlatokkal találkozhatunk az oldalon. Ennek a módszernek köszönhetően bensőséges viszonyt alakíthatnak ki a látogatókkal, bizalmat nyernek feléjük.
A másik kis trükk, az az, hogy úgy hatnak az ajánlatok során a vásárlói szokásokra, hogy külön kiemelik, pl.: karácsony közeledtével még hány nap van hátra az ünnepig, meddig lehet úgy megvásárolni a terméket, hogy az az adott ünnepig biztosan célba érjen, valamint azt is nyomatékosítják, hogy igyekezzünk a vásárlással, mert közeledik az ünnep és elfogyhat a kívánt termék.
Ez az, amitől ugye mindenki fél, hogy elfogy az a termék, amit karácsonyra a szeretteinknek meg akarunk vásárolni!?
Ennek nem lehet ellenállni, és a felhasználók rendre hisznek is ennek a kis trükknek, és megvásárolják a terméket, sőt még hálát is érezhetnek az Amazon iránt, mert szólt nekik időben, hogy közeledik az ünnep és fogy a készlet!
Van egy harmadik módszer, amelyet arra használnak fel, hogy az adatbázison esett üres foltokat betapasszák. Azaz, azokat a látogatókat célozzák ezzel a módszerrel, akikről még nincs adatuk, vagy megváltoztak böngészési szokásaik.
Ezeknek a látogatóknak olyan e-maileket küldenek, amelyek küldésekor figyelembe veszik az eddig kiküldött leveleket, keresési előzményeket (már persze, ha van) és a személyes adatokat is.
Az erre irányuló e-mailek tartalma többnyire erre, az információ gyűjtésre irányuló, speciális ajánlatokat tartalmaznak. Például személyes ajánlatokat tartalmazó oldalakra mutató linkek, az Amazon Prime szolgáltatás igénybevételére, adat egyeztetésre, megújításra irányuló témákkal. Majd ezekből a hírlevelekből érkező kattintásokból, és böngészésekből vonhatóak le azok a következtetések, amelyekkel személyre szabható e-mailek küldhetőek.
Azt hogy mennyire működik jól a perszonalizálás, a múló időre való figyelmeztetés eszköze, a hiányzó adatok beszerzése, azt könnyen egy A/B teszt segítségével lehet tesztelni. Segítségükkel ugyanis könnyen kideríthető, hogy mely ajánlat kelti fel az olvasó figyelmét, mi az, amire az olvasók „harapnak”. Az eredmények pedig önmagukért fognak beszélni, hiszen az Amazon.com sem véletlenül alkalmazza ezeket a módszereket.:)
A Protopmail teljes körű, professzionális e-mail marketing rendszer közép- és nagyvállalatok számára-Keressen velünk pénzt!