Ez a mondás már egy korábbi cikkünkben is elhangzott, de nem árt folyamatosan hangoztatni, hiszen egy nagyon fontos momentumról van szó a hírlevelek elkészítése során.
A tesztelés arra szolgál, hogy kiszűrjük azokat a hibákat, amelyek előfordulhatnak egy hírlevél írás során.
Miket kell tesztelni a hírlevelek esetében?
- Linkek: Abban az esetben, ha nem jól működik egy átirányító link a hírleveledben, akkor annak az lesz a következménye, hogy az olvasó nem tud majd a landing oldalra eljutni, így nem tud kapcsolatba kerülni az ajánlattal. Nem csak az átirányító linkeket kell tesztelni természetesen, hanem a beépített linkeket is, azaz a webes verzió- és a leiratkozó linket is érdemes leellenőrizni.
- Képek: A képek lehetnek túl nagyok, de akár túl kicsik is, vagy szét is csúszhatnak. Ennek elkerülése végett kell letesztelni, hogy hogyan fognak kinézni a hírlevélben.
- Szöveg: Azért érdemes a szöveget is leellenőrizni, mert neked egyértelmű, hogy melyik szövegrész hol van a szövegben. De amikor teszteled, akkor jössz majd rá, hogy hol lenne jó kiemelni egy mondatot, vagy szót.
- Maga a hírlevél: Az e-mail marketing szoftverek többségében lehetőség van ma már több e-mail kliens tesztelésére. Ennek a funkciónak segítségével megbizonyosodhatsz róla, hogy a legtöbb levelező rendszer jól fogja megjeleníteni az e-maileket.
- Landing oldal: Nem csak magát a hírlevelet teszteld, hanem a landing oldalt is, amire a hírlevél olvasója érkezik. Hogy miért, azt elolvashatod itt.
- Különböző platformok: Nem elég hangsúlyozni, hogy ma már nem elegendő csak asztali számítógépeken letesztelni a hírleveleket, hanem lehetőleg mobil platformokon is teszteld, hogy hogyan fog megjelenni a kiküldött hírlevél.
Teszteket lehetőleg úgy végezd el, hogy magadnak is kiküldöd a készülőben lévő hírlevelet. Készíts egy teszt e-mail listát magadnak, arra iratkozz fel a saját e-mail címe(i)ddel, és küld ki magadnak, hogy élesben is kipróbálhasd a linkeket, valamint az elrendezést.
A hírlevelek tesztelését folyamatosan kell végezni, nem érdemes a legvégére halogatni, már csak azért sem, mert így szokott elfelejtődni a legtöbbször a tesztelés. Pedig ha lépésenként ellenőrzöd a hírleveledet, akkor így biztos nem fog elfelejtődni, és nem az éles kiküldés után jelentkeznek a különböző problémák, amelyek akár nagyban befolyásolhatják az e-mail kampányod eredményességét is.
Ja és ha már tesztek! Akkor nem csak a technikai tényezőket tudod tesztelni, hanem magát a hírlevél szövegét, tartalmát is az A/B teszteknek köszönhetően. A hogyanról és miértről egy korábbi cikkünkben olvashatsz.
A Protopmail teljes körű, professzionális e-mail marketing rendszer közép- és nagyvállalatok számára-Keressen velünk pénzt!